Arap filmleri Ortadoğu sinemasında yıldız statüsüne kavuşuyor
Bir Emirati ailesinin hayatı, bir zamanlar yumuşak konuşan, kendine güvenen genç bir çocuk olan oğulları Ahmed'in davranışları değiştiğinde kontrolden çıkar – korkunç sonuçlarla. Hareketleri giderek daha öngörülemez hale geldikçe, etrafındakilerin hayatları ciddi tehlikeye girer.
Bazıları tıbbi müdahaleyi savunurken, çocuğun annesi Meryem, çocuğun şeytan tarafından ele geçirildiğine ve içindeki kötü ruhtan ancak bir mollanın kurtulabileceğine inanmaktadır.
Bu ÜçBAE'nin ilk kadın senaristi, yönetmeni ve yapımcısı olan Nayla Al Khaja'nın fantastik gerçekçi korku filmi.
Al Khaja, filmin BAE'de yedinci en yüksek hasılat yapan Emirlik filmi haline geldiğini ve bunun “yerel izleyiciye göre uyarlanmış orijinal içeriğin gücünün bir kanıtı” olduğunu söylüyor AGBI.
Üç ve bu tür filmler, Hollywood'un bölgeye yönelik hamleleriyle Orta Doğu gişelerinde talebi artırıyor.
Arapça içeriğe yönelik izleyici talebi 2020-2023 yılları arasında yüzde 4'ten yüzde 27'ye yükseldi.
Al Khaja, "Pazara daha fazla katılımcı girdikçe, içerik talebi artıyor ve bu da üretim döngüsünü giderek daha dinamik hale getiriyor" diyor. "Bir sonraki mantıksal adım, küresel çekiciliğe sahip içerikler yaratmaktır."
Bu hafta, Abu Dabi merkezli United Al Saqer Group (UASG), uzun metrajlı filmler için görsel efekt ve animasyon stüdyosu olan Londra merkezli DNEG Group'a 200 milyon dolarlık yatırım yaptığını duyurdu.
Anlaşma kapsamında DNEG, BAE'nin başkentinde yeni bir ofis ve "görsel deneyim merkezi" açacak ve Orta Doğu'da içerik üretimi, depolama ve dağıtımı için bir ekosistem geliştirmeyi planlıyor.
Gower Street Analytics'e göre, bu yılın ilk çeyreğine ait gişe rakamlarına göre Avrupa, Orta Doğu ve Afrika bölgesi (EMEA), bir önceki yıla göre dünyanın en büyük yıllık artışını (463 milyon dolar) kaydetti.
ABD gişe hasılatı, geçen yıl Hollywood'da yaşanan ve yapımın durmasına ve yeni filmlerin vizyona girmesinin engellenmesine neden olan işçi grevlerinin ardından toparlanmayı sürdürürken 200 milyon dolar büyüdü.
Comscore'un kıdemli medya analisti Paul Dergarabedian, filmin ABD yaz aylarındaki gişe hasılatına 2023'e kıyasla 800 milyon dolar kadar etki edebileceğini söylüyor.
Sektördeki mücadeleler İngiltere'de de hissediliyor. Perşembe günü büyük bir operatör olan Cineworld, 100 İngiliz multipleksinin yaklaşık dörtte birini kapatmayı planladığını söyledi.
Ancak Ortadoğu'da sektör gelişmeye devam ediyor.
Dubai merkezli Roxy Sinemaları'nın operasyon müdürü Erik Stevens, "Yaz nispeten hareketli görünüyor ve yıl sonuna doğru program oldukça iyi oluyor" diyor.
"Sinemalar bu bölgedeki insanlar için her zaman güçlü bir eğlence olmuştur çünkü dışarısı sıcaktır. Ama bence sinemalarımız da farklı bir standartta, ABD'deki, İngiltere'deki, Avustralya'dakilerden farklı bir seviyede.
"İnsanlar buraya gelmekten hoşlanıyor çünkü daha iyi yiyecek ve içecek tekliflerimiz var. Oturma yerlerimiz çok daha rahat. 6.000 kişinin girip ekonomi sınıfı bir havayolu gibi sıkıştığı devasa oditoryumlar değil."
- Suudi yönetmenin aşk emeği krallığı Cannes'a taşıyor
- Suudi Arabistan'ın önde gelen sinema grubu, Araplar için Araplar tarafından film yapacak
- Suudi Arabistan Big Time film yatırım fonu kuruyor
Hollywood buna dikkat ediyor. Mayıs ayında Kötü Çocuklar: Sür ya da Öl 2024'te Orta Doğu gişelerinde bir film için en yüksek hasılatlı açılış hafta sonu rekorunu kırdı. Aksiyon-komedi filmi bölge genelinde 9,5 milyon dolar kazandı ve Bad Boys serisinin yeni bir rekorunu kırdı.
Başarılı çıkışı, Orta Doğu'da iki gala durağının ardından geldi, Dubai ve ardından Riyad. Vox Cinemas Roshn Front'taki ikincisi, krallıkta düzenlenen ilk Hollywood galasıydı.
"Bu hamle yalnızca Orta Doğu pazarının artan önemini vurgulamakla kalmıyor, aynı zamanda gelecekteki film tanıtımları için de bir emsal teşkil ediyor," diyor BAE merkezli film tanıtımcısı Carmen Audino. "Bu lansmanın başarısı, bölgenin daha fazla Hollywood katılımına hazır olduğunu ve istekli olduğunu gösterdi."
35 yıl yasaklandıktan sonra Suudi Arabistan'daki ilk sinema Nisan 2018'de Riyad'da açıldı. Suudi Film Konseyi, 2030 yılına kadar 2.500 sinema salonunu hedefleyerek gişe gelirleri için 1,2 milyar dolarlık bir pazar yaratmayı hedefliyor.
BAE merkezli bir film dağıtımcısı olan Empire Entertainment'ın pazarlama müdürü Ahmed Asal, "Şu anda Suudi Arabistan'ın altın değerinde olduğunu ve herkesin pastadan bir pay istediğini söyleyebilirim" diyor.
Suudi Arabistan'ın hükümetin ekonomiyi çeşitlendirme çabalarının bir parçası olarak film endüstrisini geliştirme hedefi, kültürel açıdan yankı uyandıran filmler tarafından desteklendi. Mandob Ve Settar.
Şubat ayında, devlet tarafından işletilen Suudi Genel Eğlence Otoritesi Başkanı Turki Alalshikh, Arap dünyasındaki önde gelen aktörlerin yer aldığı filmlerin yapımı, dağıtımı ve prodüksiyonu için Arap sineması içeriğini yükseltmeyi amaçlayan yeni bir yatırım fonu kurdu.
Multimedya uzmanı Mo Fadlallah, “Fırsat, yerel ve uluslararası dağıtım için özgün içerik ve fikri mülkiyet yaratılmasında yatıyor” diyor.